فناوری برای فناوری

فناوری برای فناوری

با آرزوی گسترش انفورماتیک
فناوری برای فناوری

فناوری برای فناوری

با آرزوی گسترش انفورماتیک

شارژر تلفنی که ضد ویروس هم هست

  

اسکورپیون در واقع یک شارژر است که حین عملیات شارژِ باتری به شناسایی بدافزارهای موجود در تلفن هوشمند می پردازد.

این دستگاه به محض اتصال به تلفن شروع به اسکن سیستم عامل می کند تا بدافزارها و روت کیت های آلوده را بیابد و نتیجه اسکن را با چراغ LED به نشانه مثبت یا منفی بودن وجود بدافزار اعلام می کند.

مدیر عامل شرکت در توضیح دستگاه جدید گفته که عملیات اسکن بدون ایجاد بار اضافی روی حافظه و پردازنده دستگاه انجام می گیرد تا به خوبی نقاط ضعف هویدا شود. او که دستگاه شرکتش را وسیله ای کارا در برابر رشد افسار گسیخته اپلیکیشن های آلوده می داند، معتقد است وارسی از بیرون کمک می کند جزئی ترین اشکالات هم نمایان شوند و هیچ بدافزاری از قلم نیفتد.

اسکورپیون در سال جاری با قیمت ۶۵ دلار به بازار می آید. البته برای استفاده از قابلیت ها و هشدارهای آن ماهانه ۳ تا ۴ دلار دیگر هم باید پرداخت. فعلاً حرفی از این که شارژر/ضد بدافزار جدید از کدام تلفن ها پشتیبانی می کند زده نشده ولی مدیر عامل شرکت به طور کلی اشاره کرده که دو سیستم عامل اندروید و ویندوز فون تحت پوشش آن خواهند بود.

نظر شما درباره این دستگاه چیست؟ قطعاً پیش از این هم دستگاه های چند کاره شبیه به اسکورپیون را دیده اید، فکر می کنید واقعاً کار می کنند یا با چراغ های LED خود فقط تظاهر به کار کردن می کنند؟

نظرات 1 + ارسال نظر
سعیده 1392/07/25 ساعت 10:47

به نظر وسیله جالبی است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد