فناوری برای فناوری

فناوری برای فناوری

با آرزوی گسترش انفورماتیک
فناوری برای فناوری

فناوری برای فناوری

با آرزوی گسترش انفورماتیک

دستگاهی برای جلوگیری از نفوذ NSA

  

جان مک آفی بنیان گذار فراری ضد ویروس مک آفی مدعی اختراع دستگاهی به نام  « D-Central» شده که به گفته او می تواند جلوی نفوذ سازمان امنیت ملی آمریکا را بگیرد و امنیت کاربران را تامین کند.

D-Central در واقع یک محصول سخت افزاری ست که به قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار به فروش خواهد رسید. این وسیله با تلفن های هوشمند، تبلت ها و دیگر وسایل همراه ارتباط برقرار می کند تا یک سری شبکه محلی غیر متمرکز بسازد. چون شبکه های ایجاد شده در وب شناور و خصوصی هستند عملاً نفوذ به آنها غیر ممکن می شود.

اگر ادعای جان مک آفی حقیقت داشته باشد این بحث بر انگیز ترین دستاورد او خواهد بود. مک آفی درباره علت ساخت دستگاهش توضیح داد: «مدتی بود که به فکر ساختن چنین وسیله ای بودم ولی بعد از افشای پروژه پریسم توسط ادوارد اسنودن تصمیم گرفتم سرعت بیشتری به کار بدهم».

البته ممکن است دولت ایالات متحده با فروش D-central در این کشور مخالفت کند ولی آقای مک آفی معتقد است در سراسر جهان می تواند دستگاه خود را بفروشد و این قضیه خللی در فروش دستگاهش وارد نمی کند. وی از پرداختن به جزئیات بیشتر، خودداری کرده اما برای اختراع جدیدش یک وب سایت با شمارش معکوس ساخته که ۱۷۴ روز دیگر را نشان می دهد.

نظر شما چیست؟

نظرات 1 + ارسال نظر
امیرحسین شیرمحمدی 1392/07/10 ساعت 11:23

این آقا بیشتر شبیه فسیل هست تا شبیه بنیانگذلر

من که خیلی دوست دارم مثل این آقا فسیل باشم ولی بتونم اختراعات جدید تا اون سن داشته باشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد