فناوری برای فناوری

فناوری برای فناوری

با آرزوی گسترش انفورماتیک
فناوری برای فناوری

فناوری برای فناوری

با آرزوی گسترش انفورماتیک

قناری جدید

در روزگاران قدیم، معدن چیان زغال سنگ، با خود قناری به معدن می بردند؛ البته نه برای صدای خوشش بلکه به خاطر حساسیت زیاد این پرنده به گازهای سمی. وقتی قناری به وحشت می افتاد یا می مرد متوجه می شدند که گاز سمی در معدن نشت کرده و سریع از آنجا خارج می شدند. 

 


یک شرکت امنیتی با الهام گرفتن از کاربرد سنتی این پرنده، نام دستگاه جدید خود را قناری گذاشته است. این دستگاه به طور دائم بر منزل نظارت می کند، و در صورت بروز هرگونه مشکل به سرعت صاحب خانه را مطلع می سازد. یکی از مهم ترین برتری های قناری بر رقبای مشابه، سهولت نصب آن است که بدون پیچیدگی خاصی انجام می گیرد.


خود دستگاه، کوچک، سبُک و قابل حمل است و حدود ۱۵ سانتی متر ارتفاع و ۷.۵ سانتی متر قطر دارد. درون آن چندین حسگر مختلف قرار گرفته است: یک میکروفن، یک آشکارساز حرکت غیرفعال از نوع فروسرخ، یک بلندگو، یک آژیر، یک شتاب سنج سه محوره، یک آنتن وای-فای و حسگرهای دما، رطوبت و کیفیت هوا. 


کل مراحل نصب حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد. همه آنچه باید بکنید این است: به برق وصلش کنید و آن را به شبکه خود متصل نمایید. از اینجا به بعدش با قناری است. این دستگاه خودش سبک زندگی شما را فرا می گیرد تا فعالیت های نامعمول را از کارهای عادی تشخیص و تمییز دهد. یک اپلیکیشن iOS یا اندرویدی هم شما را از ماوقع مطلع می سازد - مثل حرکت های نامعمول یا افزایش دما - و شتاب سنج هم اگر کسی اقدام به جا به جا کردن یا شکاندن دستگاه کند هشدار می دهد.


دستگاه در لحظه به شما هشدار می دهد، شما هم می توانید از بین گزینه های مختلفی چون تماس با خط ویژه پلیس، ارسال پیامک یا به صدا درآوردن آژیر دستگاه، یکی را انتخاب کنید.


همچنین می توانید از طریق استریم ویدیو از شرایط منزل باخبر شوید، درواقع هرگاه هشداری دریافت کردید می توانید به سرعت ببینید چه خبر شده و بعد تصمیم مناسب را اتخاذ کنید. اگر هم برق دستگاه یا ارتباط آن با وای-فای قطع شود، از سامانه ابری قناری هشداری به شما داده می شود. حتی این امکان وجود دارد که ویدیوی دقایق آخر را ببینید تا متوجه شوید که اداره برق باعث آن بوده یا کسی دوشاخه را کشیده است.


این قناری دوست داشتنی صاحبش را به خوبی می شناسد و وقتی در مجاورتش قرار گیرید با تشخیص تلفن شما به طور خودکار از کار می افتد. چندین تلفن را می توان برای دستگاه تعریف کرد و از نظر تعداد مشکلی وجود ندارد. خوبی قناری این است که برای افراد ناآشنا با مسائل فنی بسیار ساده و سر راست است.


هر کدام از این قناری ها - می توانید چندین قناری (!) در منزل خود قرار دهید - قیمتی حدود ۲۰۰ دلار دارند و برای اردیبهشت سال آتی آماده خواهند شد. آیا این قناری شما را وسوسه کرده که برای خریدش از همین حالا برنامه ریزی کنید؟ یا شما هم مثل نگارنده طوطی خود را با هیچ قناری ای عوض نمی کنید؟

نظرات 2 + ارسال نظر
دوست 1392/05/16 ساعت 08:21

مرسی عزیرم خیلی جالب بود

خوشحالم که خوشتون اومده

مطهر 1392/05/16 ساعت 06:35 http://modara.blogfa.com

با سلام و سپاس

:)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد